Dag vijftien

2 maart 2022 - Istanbul, Turkije

Vandaag zijn we de dag begonnen met slaap inhalen. We hebben tot haast één uur in bed gelegen. Aangezien er al redelijk veel sluit rond etenstijd waren onze opties voor de dag redelijk beperkt. We zijn vandaag met de metro naar een winkelcentrum gegaan, volgens mij de grootste hier.

20220302_164750

Onderweg naar het winkelcentrum hebben nog door een parkje gelopen.

20220302_150048

20220302_150310

Vandaag hebben we ontdekt hoe kneiter goedkoop alles hier is. Gister zijn we vooral in de toeristische gebieden gebleven. Hier hebben we bijvoorbeeld een twee gangen menu op in een restaurant voor zo'n tien euro (maal twee). Vandaag, in het winkelcentrum, waar bijna geen toeristen komen, hebben we flink gegeten voor minder dan 3 euro. We hebben ook op de straat een soort van broodjes gepakt als ontbijt, vier voor minder dan een euro. We zijn in de avond naar een film geweest in een bioscoop voor zo'n twee euro. Om het in perspectief te brengen, we zagen dat een volledig burger king menu daar ongeveer drie euro is, in plaats van de acht euro in nederland. Ik ben gister overigens naar het toilet geweest voor één lira, dat is ongeveer 6 cent. Aan deze prijzen kan ik heel snel wennen. Is overigens maar goed ook, want griekenland was een stuk duurder dan verwacht, hier is alles spotgoedkoop, áls je buiten de toeristengebieden bent.

1. Cas:
    2 maart 2022
    Damn, lekker blijven plakken zou ik zeggen met deze prijzen. 😄