Dag zeventien

4 maart 2022 - Istanbul, Turkije

Vandaag was weer een bewogen dag. We zijn de dag begonnen met het ontbijt dat hier aangeboden wordt in het hostel. Hierna zijn we richting de moskee gelopen om de paraplu terug te geven aan de jongedame van hier, ik had die gister perongelijk meegenomen, woops. Vanuit de moskee zijn we met de bus naar miniatürk gegaan, de turkse variant van madurodam.

IMG-20220304-WA0094

IMG-20220304-WA0084

IMG-20220304-WA0064

Tot zover hadden we gepland, maar zo rond de lunchtijd waren we hier al wel weer uitgekeken. Zodoende zijn we nog naar een ander museum gegaan in de buurt, zonder enig idee te hebben waar het over ging. Dit bleek uiteindelijk een behoorlijk groot techniek museum te zijn met onder andere treinen, auto's, boten, vliegtuigen, fietsen, brommers, (boot)motoren, kinderwagens, alle voorgenoemde objecten in miniatuur en nog een hele hoop andere willekeurige objecten. We hebben onze ogen hier uitgekeken. Tussendoor zijn we ook nog langs een lokaal cafe geweest om te lunchen, dit was weer een heel non verbaal spectakel, want de vrouw daar kon geen woord engels, ik kan hier altijd wel van genieten.

IMG-20220304-WA0058

20220304_160614

20220304_155419

20220304_142651

IMG-20220304-WA0050

Na de twee musea zijn we richting het winkelcentrum gegaan waar we voorheen naar de film zijn geweest. Vandaag is er een nieuwe batman film uitgekomen die we uiteraard hier mee willen pikken voor die prijzen hier. Ik zal over de film spoilen.

Zo zat onze dag er al weer op. Mijn voeten zijn ook wel toe aan wat rust, dus dat komt goed uit.