Dag acht

24 februari 2022 - Kalabaka, Griekenland

Deze keer is het reisblog ietjes later dan voorheen, ik heb het druk gehad.

Gisternacht zijn we met de boot vanaf Kreta terug naar Athene gegaan. Vanuit Athene hebben we meteen de trein richting Lambia genomen met het idee om daar te overnachten. Maar, het openbaar vervoer is absoluut niet duidelijk, dus hebben we onze stop natuurlijk gemist.

Het plan was om na Lambia naar Meteora te gaan, maar aangezien we Lambia toch al voorbij waren zijn we in een keer door gegaan naar Meteora. Dit ging niet gemakkelijk. Onze trein ging namelijk niet rechtstreeks naar Meteora. Zodoende zijn we in het wilde westen uitgestapt, in een stad die dichtbij was, maar achteraf helemaal geen goede verbinding had.  Op het station werden we ook nog eens gefouilleerd. We moesten maarliefst vijf uur wachten op de trein naar Meteora. In de tussentijd hebben we een uur lang geprobeerd te liften, maar helemaal niemand was voor ons gestopt..... zware tijden.

20220223_140024

Eenmaal aangekomen naar onze zeer lange en vermoeiende reis van praktisch twee volle dagen zijn we naar een hostel gegaan met twee andere reizigers die we hadden ontmoet in de trein. De hele avond hebben we samen met de anderen hier in het hostel gekletst, nadat we eerst met zijn allen uiteten zijn geweest. Om 3 uur 's nachts ging ik pas naar bed en ik moest al weer om half negen op, vandaar dat dit verslag een dagje later is. Het was wel echt een geweldige avond met heel veel interessante gesprekken.