Dag één

16 februari 2022 - Athene, Griekenland

Ik heb afgelopen nacht een goeie drie kwartier geslapen, deze eerste dag bestaat dus eigenlijk uit twee dagen. Vannacht om 2:30 kwam papa mij al ophalen om naar schiphol te rijden. Na een rustige autorit en drie uur durend vluchtje in de lucht stonden Tinus en ik ineens in Athene, of nouja Athene International Airport.....

We kwamen er heel snel achter dat openbaar vervoer in Griekland niet hetzelfde is als in Nederland. Zo waren er nergens borden met vertrektijden van de treinen en stonden alle klokken op het station op een andere tijd. Maar, na wat hulp en lang wachten zaten we toch in de metro richting Athene.

Hier houdt het reisavontuur nog niet op. In de metro was nergens aangegeven waar we waren, noch waren er borden op de stations met een naam. Bovendien konden we de Griekse namen die werden omgeroepen in de metro uiteraard niet koppelen aan het Griekse geschrift. Gelukkig heeft een aardige jongedame ons in de metro uitgelegd waar wij eruit moesten. De beschikbaarheid van deze vriendelijke meid, die is opgegroeid in Athene, hebben we overigens meteen goed benut, zij heeft ons vele tips gegeven voor plekken om te bezoeken.

Na de metro en een korte wandeling kwamen we aan in ons eerste hostel, hier werden we openlijk ontvangen door de host, die overigens ook tot onze verbazing uit Nederland komt. Hij heeft ons een plekje aangeraden waar we meteen konden genieten van een pita gyros voor lunch.

Na de lunch zijn Tinus en ik op rondtocht door de stad gegaan. Hierbij hebben we het Atropolis, zo'n grote ruïne in het midden van de stad bezocht, plus vele kleine parkjes en straatjes eromheen. Het uitzicht vanaf de rots waar Atropolis op staat is ontzettend mooi.

Na deze vermoeiende wandeling hebben we zonder kaartje de bus terug genomen, het was echt niet duidelijk waar we kaartjes konden krijgen... We hebben even uitgerust in het hostel en zijn nog uitgeweest voor avondeten, waar ik de beste feta kaas oo heb. Het is nu tijd om lekker te chillen, en om vroeg naar bed te gaan, want ik heb wat slaap in te halen!

PS: Ik weet zo niet hoe ik foto's kan toevoegen, deze volgen later.

1. Jordy IJpelaar:
    17 februari 2022
    Haha Kevin. Maar mooie eerste foto's en goed verhaal Bram!