Dag twee

17 februari 2022 - Athene, Griekenland

Athene draait om stenen, vooral oude stenen, meestal in vage vorm genaamd een ruïne. Ik heb ondertussen zoveel stenen gezien, ik wil er voor nu alleen nog maar op lopen.

Vanochtend zijn Tinus en ik de dag begonnen met het bezoeken van twee musea. Eerst een museum over het Bizantijnse rijk en de Christelijke invloed hierop. Je raadt het misschien al maar dit museum lag vol met stenen, en wat schilderijen. Het tweede museum ging over technologie van de oude Grieken, super interessant! Hier heb ik ook een nieuw spel ontdekt, de antieke tic tac toe, ze noemden het daar trias. Je weet hoe het gaat met mij en spellen, hopelijk kan ik over een paar dagen vertellen of de eerste speler altijd kan winnen :P.

20220217_130635

Na de musea hebben we een andere heuvel beklommen, hiervan konden we wederom mooi de omgeving zien alsook het Acropolis.

20220217_145508

Het is ons opgevallen dat er overal in Athene bomen met mandarijnen staan. Vandaag heb ik een van deze mandarijnen geprobeerd. Het is nu duidelijk waarom we niemand zo'n mandarijn hebben zien eten, god wat zijn die zuur, je had mijn gezicht moeten zien DX.

We zijn ons avontuur vervolgd in het stadscentrum. Hier hebben we, naar zeggen van de jongedame van gister, de beste fallafel van Athene op. De pita's met fallafel waren inderdaad heerlijk, en lekker pittig, niet zo nep pittig zoals ze dat in Nederland graag doen.

Na het eten hebben we nog wat rondgestruind en is Tinus met de bus naar het hostel gegaan. Ik heb nog wat verder gewandeld en nieuwe straten in het centrum bezocht, die in het nachtlicht en de drukte ontzettend gezellig waren.

Na een goeie tien uur lopen is het nu tijd om mijn voetjes wat rust te geven. Bedankt voor het lezen! En hier nog een foto van mij die een donut eet en twee foto's met coole robots.

IMG-20220217-WA0015IMG-20220217-WA002420220217_190033

1. Edwin:
    17 februari 2022
    Goed bezig jongens. 👍👍
  2. Mama:
    18 februari 2022
    😘 je schrijft leuk Bam. Ik krijg er ook vakantiezin van.
  3. Rony:
    18 februari 2022